Magnesium, calcium en zink

Gebruik je supplementen en doen die ook echt iets voor je? Deel je ervaring hier met ons.
Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Magnesium, calcium en zink

Bericht door Yveric » 16-02-2013 10:17

Op dit moment gebruik ik een supplement van solgar, omdat hier geen vreemde toevoegingen in zitten. Dit supplement zou er voor moeten zorgen dat de histamine in je lijf wat meer onder controle is :)
Home is where the heart is ...

patries
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-02-2013 17:23

Bericht door patries » 17-02-2013 09:17

Ik gebruik magnesiummalaat en calciumascorbaat (vitC). Naast het feit dat ze de histamine verlagen zorgt magnesium ervoor dat de spieren minder verkrampen en vitC helpt tegen ontstekingen. Ik bekom daar heel goede resultaten mee. Ik doe dit wel onder toezicht van een diëtiste en zij staat er op dat het specifiek deze vormen zijn, zouden de minst zure zijn.

Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Bericht door Yveric » 20-02-2013 10:18

patries schreef:Ik gebruik magnesiummalaat en calciumascorbaat (vitC). Naast het feit dat ze de histamine verlagen zorgt magnesium ervoor dat de spieren minder verkrampen en vitC helpt tegen ontstekingen. Ik bekom daar heel goede resultaten mee. Ik doe dit wel onder toezicht van een diëtiste en zij staat er op dat het specifiek deze vormen zijn, zouden de minst zure zijn.
Fijn dat je er baat bij hebt! Ik denk ook dat mn magnesium en calcium erg belangrijk zijn wanneer je last hebt van allergieën ;)
Home is where the heart is ...

Mariska
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-02-2013 16:44

Bericht door Mariska » 26-02-2013 09:45

Ik gebruik eigenlijk alleen een multivitamine en extra vitamine C. Merk eigenlijk niet dat het iets voor me doet. Wordt nog steeds gek van de jeuk :(
Geluk zit in de kleine dingen!

patries
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-02-2013 17:23

Bericht door patries » 26-02-2013 14:50

Ik behaal goeie resultaten met mijn supplementen maar op vlak van jeuk merk ik er niet veel van. Het is toch vooral wat ik eet dat de jeuk beïnvloedt. Misschien zie je op dat vlak iets over het hoofd? Ook de jeuk en rode vlekken na het douchen zijn erger als ik iets van mijn "verboden lijst" heb gegeten. Waar je zeker op moet letten is dat je alle groenten en fruit schilt.
Mariska, wat ik me afvraag is of je nog andere klachten hebt behalve de jeuk? Natuurlijk ben je er vrij van hierop te antwoorden of niet. Ik tracht me enkel een beeld te vormen om je te proberen helpen.

Mariska
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-02-2013 16:44

Bericht door Mariska » 26-02-2013 16:57

patries schreef:Ik behaal goeie resultaten met mijn supplementen maar op vlak van jeuk merk ik er niet veel van. Het is toch vooral wat ik eet dat de jeuk beïnvloedt. Misschien zie je op dat vlak iets over het hoofd? Ook de jeuk en rode vlekken na het douchen zijn erger als ik iets van mijn "verboden lijst" heb gegeten. Waar je zeker op moet letten is dat je alle groenten en fruit schilt.
Mariska, wat ik me afvraag is of je nog andere klachten hebt behalve de jeuk? Natuurlijk ben je er vrij van hierop te antwoorden of niet. Ik tracht me enkel een beeld te vormen om je te proberen helpen.
Behalve de jeuk heb ik ook veel last van darmkrampen en gassen. Ik schrijf wel alles op nu wat ik eet, en probeer nu de salicylaten te minderen. Dat gaat nu dankzij de lijst op dit forum wat makkelijker, maar ik merk toch niet veel vooruit gang.Ze hebbe tegen mijn gezegd dat ik vitC moet slikken omdat die de histamine laag houd, maar ik weet niet of dit wel klopt.
Ik vind het maar zwaar allemaal. Ben blij dat er nu eindelijk een forum is waar ik terecht kan ;)
Geluk zit in de kleine dingen!

patries
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-02-2013 17:23

Bericht door patries » 27-02-2013 16:17

Buikkrampen kunnen ook te maken hebben met zuivel. Persoonlijk heb ik een vastgestelde melkallergie. Bepaalde zachte kazen mag je dan wel eten maar laat dat nu net diegene zijn die moeilijk liggen vanwege de histamine. Als ik ergens aanschuif voor een kaasplank heb ik 3 dagen darmklachten.
Let op! Melk vervangen door soja is ook niet altijd een goede oplossing, alweer door de histamine. Door soja kan je dus ook buikkrampen krijgen, evenals een te lage bloeddruk met duizeligheid. Heb ik zelf allemaal mogen ondervinden. Nu gebruik ik rijstmelk en eigenlijk vind ik dit zelfs lekkerder dan sojamelk.
Waar je ook rekening mee moet houden als je bepaalde produkten schrapt is de ontgifting. Dit treedt niet bij iedereen op maar toen ik stopte met soja te gebruiken heb ik 3 weken zonder stoppen darmkrampen gehad en enorm moeten hoesten. Daarna voelde ik mij veel beter.
Wat de vit C betreft, die zou inderdaad de histamine verlagen, ik neem nu 2 x 400 mg calciumascorbaat per dag.

Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Bericht door Yveric » 28-02-2013 17:02

Ik heb inderdaad ook problemen met zuivel en iedere keer als ik voorzichtig probeer gaat het mis. Vooral huiduitslag en spasmen van de darmen zijn bij mij aan de orde.
Met mijn supplementen ben ik even helemaal gestopt, omdat ik merkte dat zelfs Solgar me in de steek heeft gelaten en er een enummer als vulstof aan toegevoegd heeft. En als ik iets niét kan hebben zijn het enummers.
Dus nu maar proberen zo gevarieerd mogelijk te eten om zodoende mijn vitamientjes op een natuurlijke manier binnen te krijgen. Dat heeft sowieso mijn voorkeur ;)
Home is where the heart is ...

Mariska
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-02-2013 16:44

Bericht door Mariska » 01-03-2013 08:07

Zuivel had ik eigenlijk nog niet aangedacht. Ik gebruik niet zo eel zuivel maar ja, kaas is natuurlijk ook zuivel en die ik eet ik best veel.
Ik zal die ook eens uit mijn voeding laten, om te kijken of het rustiger wordt.
Vraag me wel af wat er nog over blijft zo , jeetje..
Geluk zit in de kleine dingen!

Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Magnesium calcium zink

Bericht door Yveric » 07-03-2013 10:46

Omdat ik toch even twijfels kreeg over de supplementen die ik gebruik betreffende de salicylaten heb ik contact gehad met Solgar.
Ik kan inmiddels bevestigen dat de magnesium, calcium en zink en de levertraancapsules, zoals ook de probiotica van Solgar salicylaatvrij zijn!!



Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw vraag.

Solgar producten zijn vrij van salicylaten.
De producten die u noemt kunt u dus veilig gebruiken

Met vriendelijke groet,

Jettie Pluimers

Afd. Product Voorlichting
Solgar Vitamins
Home is where the heart is ...

Plaats reactie