Hallo

Het zou fijn zijn als je hier wat over jezelf wilt vertellen
Plaats reactie
Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Hallo

Bericht door Yveric » 17-02-2013 08:42

Hallo allemaal,
Mijn naam is Yveric en ik ben 52 jaar oud.
Ik ben de oprichtster van deze site, die graag samen met lotgenootjes tot een succes wil maken.
Ik weet sinds 1995 al dat ik fibromyalgie heb en ben ook High Sensitive.
Dat zijn twee dingen die best nog wel eens lastig zijn.
Twee jaar geleden kreeg ik ook last van vaatspasmen rondom mijn hart, waardoor mijn hart soms niet genoeg zuurstof krijgt en ik dus pijn op de borst :( De medicijnen die ik kreeg voor dit probleem kon ik niet verdragen en nu heb ik dus pleisters gekregen. We gaan nog even bekijken of dit voor mij werkt. Op bijna alle medicijnen reageer ik allergisch, ook op pijnstillers, dus het is vaak een crime om iets te vinden wat bij mij past en ook nog zijn werk doet.
Vorig jaar juni kreeg ik een allergietest, omdat ik wilde weten waar de uitslag in mijn gezicht vandaan kwam.Die zat er vanaf de ziekenhuis opname vanwege de hartklachten en ging niet meer weg. Hieruit bleek dat ik allergisch ben voor honden, katten, graspollen, huismijt, kobalt, nikkel en clioquinol.
Na de test is mijn hele huishouding op hol geslagen en kon ik niks meer eten of drinken zonder dat ik een berg histamine ( lees jeuk) vrij maakte. Omdat ook de anti histamine pilletjes weer een allergische reactie veroorzaakten, moest ik noodgedwongen op anti histamine dieet.
Dat was dus echt terug naar af en ik ben inmiddels 7 kilo lichter. En geloof me, die hoefden er echt niet af :(
Omdat het zo moeilijk is te achterhalen waar de voedselintolerantie precies zit, heb ik een voedseldagboek bijgehouden en uiteindelijk na ruim drie kwart jaar, ben ik uitgekomen bij de Salicylaten, maar mogelijk ook sulfiet en lactose.
Tijdens mijn zoektocht de afgelopen maanden viel het mij op hoe weinig informatie er m.n. op de Nederlandse sites te vinden is over dit soort allergieën. Ik ben uiteindelijk een heel eind gekomen, ook omdat ik daar de tijd voor heb.
Het lijkt me voor lotgenootjes fijn om ervaringen te delen in een forum en vandaar dat ik op het idee kwam hier een plekje te creeren.
Ik hoop dat jullie je hier thuis zullen voelen!
Gezonde groet ;)
Yveric
Afbeelding
Home is where the heart is ...

patries
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-02-2013 17:23

Bericht door patries » 17-02-2013 10:10

Hallo,
na jaren sukkelen kreeg ik een 8-tal maanden geleden het etiket CVS opgeplakt. Ik kreeg toen langs alle kanten te horen dat dit voor de rest van mijn leven is, dat ik mij er maar moet bij neerleggen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik zal mij er maar bij neerleggen als ik eerst alles heb geprobeerd. De vermoeidheid is er nog steeds maar de meeste van mijn andere klachten zoals hoofdpijn, gewrichtspijn, spierpijn, jeuk,..., zijn niet helemaal verdwenen maar heel sterk afgenomen met een aangepast dieet. Veel kwam er nochtans niet uit de allergietest, een allergie voor melk, sulfieten en honden.
Toen ik enkele jaren terug voor het eerst in mijn leven flauwviel tijdens een histamineprovocatietest (om astma uit te sluiten) kreeg ik daarna wel een volledige check-up van het hart (is ok) maar kwam niemand op het idee dat de histamine zelf de boosdoener was. Dit heb ik later van de diëtiste vernomen. Onder haar begeleiding heb ik een eliminatiedieet gevolgd en nu ben ik nog steeds bezig terug dingen in te lassen. Zij stelde naast de histamine, ook een overgevoeligheid voor salicylaten en fructose vast. Ik merk nu wel dat de salicylaten voor de grootste problemen zorgen.
[i]Chapeau, Yveric, dat jij dit allemaal zelf hebt uitgezocht.[/size][/i]

Yveric
Site Admin
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-02-2013 09:40

Bericht door Yveric » 17-02-2013 15:27

Dank je wel voor je compliment Patries ;) het is een lange weg geweest maar ik ben zo blij dat ik uiteindelijk ben, waar ik nu ben. En eerlijk gezegd ook best wel een beetje trots op mezelf ;)
Het blijft nog wel even zoeken om overal de vinger op te leggen, maar ik heb goede hoop dat ik uiteindelijk redelijk precies weet wat ik kan eten en hoe ver ik kan gaan.
Momenteel ben ik bezig met een lijst waarin de hoeveelheid salicylaten per 100 gram van een aantal producten zullen staan. Zo kan je zien wat je op een dag naar binnen krijgt en er achter komen waar je tolerantiegrens ligt.
Zodra de lijst klaar is plaats ik hem hier op het forum :)
Home is where the heart is ...

Plaats reactie